La Fundació Elx Acull i el Museu Escolar de Puçol

La Fundació Elx Acull i el Museu Escolar de Pusol tanquen acord de col·laboració per al desenvolupament d'activitats i iniciatives culturals i educatives dirigides a nens/as, joves i adults autòctons i migrants de la ciutat d'Elx amb la finalitat de posar en valor el patrimoni cultural i històric de la ciutat i afavorir la creació d'espais on existeixi un clima de convivència intercultural.

La signatura del conveni entre totes dues entitats suposa un pas més cap a l'impuls d'eines per al desenvolupament d'espais on es produeixi la “trobada entre cultures”, i s'afavoreixi així el coneixement de la història i tradicions de la ciutat d'Elx, però també de la cultura de la població migrant, generant, d'aquesta manera, l'intercanvi i el coneixement entre totes dues poblacions.

L'inici de les activitats ja va donar principi durant la inauguració de l'Escola d'Estiu de la Fundació d'Elx Acull, amb la programació de la visita al Museu Escolar de Pusol, i en la qual nens/as i joves de la Fundació van tenir el plaer de gaudir d'una jornada cultural i educativa en el Museu. Això va suposar el primer acostament per al desenvolupament del projecte de col·laboració.

Aquest tipus d'iniciatives, on la cultura i la història són protagonistes, no sols es presenten com una eina per a la gestió de la diversitat cultural de la ciutat i com a motor de desenvolupament comunitari, sinó com un recurs eficaç per a la dinamització social d'Elx i com a potenciador d'estils de vida on el respecte, la tolerància i la solidaritat siguin valors prioritaris.

Neteja

• La Fundació Elx Acull i el Museu Escolar de Puçol