El mes de març passat, l'Excma. Diputació Provincial d'Alacant va publicar en el Butlletí Oficial de la Província, la convocatòria de subvencions a Ajuntaments, Fundacions i altres entitats sense fi de lucre, de la província d'Alacant, per a museus i col·leccions museogràfiques permanents, en la seua anualitat 2023.

En règim de concurrència competitiva ordinària, la Fundació Projecte Puçol va presentar el projecte titulat “Registre de la col·lecció de còmics del Museu Escolar de Puçol (primera edició)”, iniciativa basada en el registre d'una part de la vasta col·lecció de còmics que salvaguarda el museu en el seu fons documental.

Fa a penes uns dies (a mediats-finals d'agost), es va publicar la resolució definitiva de la convocatòria, donant suport a la Diputació aquesta iniciativa amb un import total de 20.000,00 €.

L'objectiu d'aquest projecte ha sigut el de conservar adequadament, classificar, fotografiar, investigar i registrar còmics com *Lily, El capità Tro, Mortadelo i Filemó o L'Infantil, datats entre els anys trenta i els huitanta del passat segle. S'han registrat dins d'aquest projecte 958 còmics situats en 17 arxivadors (d'un total de 38).

Gràcies a l'Excma. Diputació Provincial d'Alacant, aquesta activitat ha pogut realitzar-se i aconseguir els resultats esperats, que han de redundar en benefici de la conservació de la nostra història i les nostres arrels i, per tant, de la societat.

• L'Excma. Diputació Provincial d'Alacant concedeix 20.000 € al Projecte Puçol per a una iniciativa sobre la seua col·lecció de còmics