Unes dues-centes persones es van traslladar dissabte passat al Museu Escolar, per a la celebració del seu aniversari com a Patrimoni d'Elx

Avui 1 d'octubre es compleixen nou anys des que UNESCO reconeguera el projecte educatiu-museístic del Museu Escolar de Pusol com a Patrimoni, després d'incloure-ho en el Registre de Bones Pràctiques en la Salvaguarda del Patrimoni Cultural Immaterial. Dissabte passat 29 de setembre es va celebrar aquest aniversari, que va reunir a més de dues-centes persones en l'esdeveniment que va encapçalar l'alcalde Carlos González.

L'acte va començar a les 11 hores, amb la benvinguda de Rafael Martínez, director de la Fundació Projecte Pusol per a l'Educació i la Cultura, qui va recordar que enguany es compleixen cinquanta anys des que Fernando García Fontanet arribara a Puçol i iniciara aquesta intensa recuperació de la cultura tradicional d'Elx i el seu entorn. Va seguir amb el discurs la directora del col·legi Isabel Picó, que va repassar eixes bones pràctiques de salvaguarda del patrimoni que UNESCO va premiar fa nou anys. José Mora va ser el següent a intervenir com a president de l'Associació Centre de Cultura Tradicional Museu Escolar de Pusol, agraint a tots els/les regidors/es, amics/es i veïns/as per la seua assistència i suport constants. La intervenció va concloure amb les paraules de l'alcalde d'Elx Carlos González. L'alcalde va posar l'accent en l'ampliació de les instal·lacions del Museu Escolar -que en aquests moments s'estan duent a terme- i a la intenció de convertir Elx en el pròxim any en seu dels patrimonis inclosos en el Registre de Bones Pràctiques d'UNESCO, durant la celebració del desè aniversari del reconeixement del Museu Escolar de Pusol.

Després dels discursos, tots/es els/les assistents van poder gaudir d'una jornada de portes obertes a les instal·lacions del Museu Escolar. Van poder recórrer les exposicions i interactuar amb el veïnat de la partida rural, els qui van realitzar demostracions de trenat d'espart i de setiet.

La jornada va acabar al pati del col·legi, on l'Associació de Restaurants del Camp d'Elx i Grup Passarel·la van preparar un aperitiu amb productes típics de la zona, per a totes les persones assistents.

L'equip del Museu Escolar de Pusol no té més que paraules d'agraïment per a tots i totes les persones que van assistir a l'acte, especialment al veïnat de la partida i als/les ex-alumnes del col·legi. A tots els/les regidors del municipi Patricia Maciá, Felip Vicedo, Héctor Díez, David Caballero, Juan Antonio Sempere, Pablo Ruz i Manuela Mora; i a la directora general de Turisme de la Generalitat Valenciana, Raquel Huete. Agrair finalment als/les col·laboradors/es que van contribuir al fet que l'esdeveniment es desenvolupara reeixidament: ARCE (Associació de Restaurants del Camp d'Elx), Grup Passarel·la, Associació de Veïns de Puçol, Digitot, Animacions Andrés i Guàrdia Civil

• Gran èxit d'acolliment en el novè aniversari del reconeixement d'UNESCO al Projecte del Museu Escolar de Pusol