Durant la jornada d'ahir, dia 14 de gener, tècnics/ques del Museu Escolar de Pusol van assistir en Vilamuseu al curs pràctic "Museus per a totes les persones: planificació, atenció inclusiva i disseny universal", que organitza el propi museu de la Vila Joiosa, conjuntament amb el seu Ajuntament i la Conselleria de Cultura.

Des de fa anys, Vilamuseu organitza cursos de formació sobre accessibilitat i disseny universal, dirigits a professionals en la gestió de museus i patrimoni natural i cultural, amb la col·laboració d'entitats com Predif (Plataforma Representativa Estatal de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica) i Fesord (Federació de Persones Sordes de la Comunitat Valenciana). El Museu Escolar de Pusol és conscient de la importància de les polítiques inclusives en tots els àmbits de la societat i de la sensibilització que, en aquest sentit, ha de projectar-se des dels museus.

Actualment, el Museu Escolar de Pusol travessa moments de creixement, atès que acaba de finalitzar l'ampliació de les seues instal·lacions. Precisament, personal del Museu Escolar ve mantenint des del passat any diferents reunions amb el departament de didàctica del Marq, amb l'objectiu de conèixer els seus plantejaments i avanços en atenció inclusiva, que l'equip de Pusol espera poder aplicar en els nous espais que s'obriran al públic.

El curs continua dilluns que ve 21 de gener, amb més ponències sobre textos accessibles, comunicació alternativa i inclusió social i cultural.

• El Museu Escolar de Pusol s'uneix al curs sobre atenció inclusiva que organitza Vilamuseu