14-10-2016

El tradicional ofici de l'apicultor i la mel són el motiu principal de la carpa del Museu Escolar de Puçol a la Fireta del Camp d'Elx d'aquesta anualitat.

La Fireta del Camp d'Elx s'ha convertit en un esdeveniment anual característic de la ciutat d'Elx, espai on es troben el món rural i l'urbà.

Enguany, i gràcies a la constant col·laboració i suport de l'Associació per al Desenvolupament Rural del camp d'Elx (A.D.R.), el Museu Escolar de Puçol està present en la Fireta homenatjant amb la seua stand a l'apicultor, ofici tan arrelat del Camp d'Elx. En aquest espai es podrà observar i conèixer el procediment pel qual s'arreplegava i es tractava la mel de forma tradicional, a través d'un petit reportatge fotogràfic i per mitjà de l'instrumental típic de faena, donat durant anys per diferents persones involucrades al Projecte. El vestit de l'apicultor, els panales, els ruscs de suro i de cisca, la centrifugadora manual, els clàssics tarros de cristall... són alguns dels elements que el visitant de la Fireta podrà trobar al stand del Museu.

Col·laboradores i membres de l'Associació faran demostracions de trenat de palma blanca, espart i setiet al llarg del dissabte i el diumenge en el Passeig de l'Estació, una petita representació de les activitats que organitza el Museu Escolar de Puçol de forma habitual.

• El Museu Escolar de Puçol participa en la Fireta del Camp d'Elx homenatjant a l'apicultor